Sunday, November 30, 2008

Isu Tudung SIti Nurhaliza

Diam tak diam dah hampir setahun Datin Seri Hajjah Siti Nurhaliza menjadi Hajjah.

Apabila saya google nama dia, saya dapati masih ramai pembaca mempertikaikan keadaan Datin Seri Hajjah Siti Nurhaliza mengenai cara beliau memakai tudung.

Kalau mengikut hukum - kesemua wanita Islam wajib memakai tudung dan hanya tapak tangan dan mukanya sahaja yang boleh di lihatkan.

No tight fitting tops, no tight pants. Sesuai sekali kalau berjubah.

Tetapi, mengapa Siti sahaja yang di perkatakan? Sebab dia sudah menjadi Isteri atau Hajjah?

Lihat sekeliling anda, kalau ada yang rajin membaca majalah majalah gossip yang liar anda mesti ternampak gambar datin seri atau isteri isteri kepada Sultan Sultan atau orang kenamaan, yang sudah separuh abad atau lebih PUN tak bertudung.

Jangan cakap tudung, warna warni lagi rambut diaorang..kalahkan orang muda!

Memang saya akui saya peminat Datin Seri Hajjah Siti Nurhaliza sejak saya berusia belasan tahun lagi dan saya yakin dengan Siti.

Kalau anak sendiri tak nak bertudung jangan sibuk ngan anak orang.

Kalau rasa diri dah bagus sangat, jangan nak mengata sebab belum tahu esok lusa macam mana.

Kalau kat Malaysia, lengan pendek pun boleh bertudung...

Kalau kat Singapore, pakai baju pendek, bongkok sikit nampak seluar dalam pun boleh tudung..

Ish ish..Tak faham..

Tapi knowing me - since i am not perfect, i usually dont bother..but yang buat darah I menyirap, Siti tutup semua walaupun tak nampak seluar dalam dia pun kena kutuk!

So remember Ladies, bertudung hukumnya wajib. Sebelum anda mengutuk orang lain, anda periksa diri anda, kelakuan anda, kata kata anda, orang sekeliling saudara mara anda sebelumm memperkatakan orang lain :)

Pleaseeeeeeeeeeeee cerminkan diri anda dulu ye :)

Jangan main hembusssssss je ~ !

No comments: